İlimizde Kamu Görevlisi Olmayan Aile Sağlığı Elemanı Alımı Yapılacaktır
19 Ocak 2018




İlimizde Kamu Görevlisi Olmayan Aile Sağlığı Elemanı Alımı Yapılacaktır




          Müdürlüğümüz tarafından ekli listede adı, soyadı, irtibat numarası, bulunduğu yer ve hizmet verdiği Aile Sağlığı Merkezi yazılı bulunan Aile Hekimliği Birimlerine 5258 sayılı Aile Hekimliği kanunun 3. Maddesine istinaden kamu görevlisi olmayan Aile Sağlığı Elemanı 3 (üç) kişi alınacaktır.

          Başvuru Şartları:

1- Söz konusu açılan pozisyonlara;

      a)Türkiye de mesleğini icra etmeye yetkili ve ortaöğretim veya yükseköğretim kurumlarının ebelik, hemşirelik, sağlık memuru ( toplum sağlığı ), acil tıp teknisyenliği bölümlerinden mezun olanlar başvurabilecektir.

         b)Vekil ebe, hemşire, sağlık memuru ( toplum sağlığı ) olarak çalışan kişiler de başvuru yapabileceklerdir.

2- Başvuru için ilimizde ikamet şartı aranmayacak, ülke genelinden başvurular alınacaktır.

3- Başvuru tarihi itibariyle altı ay öncesine kadar kamu görevlisi olanlar ( 657 sayılı kanun 4/A,4/B,4924 sayılı kanun 399 sayılı KHK, 5393 sayılı kanunun 49 uncu maddesine göre çalışanlar v.b) başvuramayacaktır. Ancak 5258 sayılı Kanun kapsamında kamu görevlisi olmayan aile sağlığı elemanı olarak çalışmakta iken sözleşmesini usulüne uygun sona erdirenler başvurabilecektir.

4- Başvurular bir dosya ile doğrudan aile sağlığı elemanı olarak sözleşme yapılacak kişi tarafından 19/01/2018 tarihinden 25/01/2018 tarih saat:17:30’e kadar İl Sağlık Müdürlüğü evrak kayıt birimine Ek-1 Dilekçenin kaydı yapıldıktan sonra Personel ve Destek Hizmetleri Başkanlığı Atama Birimine evrakların teslimi yapılacak olup posta ve diğer yollarla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

5- Başvuru dosyasının eksik olması veya gerçeğe aykırı beyan yapıldığının tespiti halinde başvuru yapılmamış sayılacak, sözleşme yapılmışsa feshedilecektir.

6- Her başvuru dosyasına Müdürlüğümüzden resmi evrak numarası verilecek olup boş kadro sayısından fazla başvuru olduğunda aşağıdaki öncelik sırasına göre işlem tesis edilecektir.

        a)İldeki boş pozisyon, sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasına göre en düşük gelişmişlik grubunda yer alan ilçelerden başlanmak suretiyle kullanılacaktır.

      b)Boş pozisyon sayısından fazla başvuru dosyası bulunması halinde, ebe, hemşire, sağlık memuru (toplum sağlığı) ve acil tıp teknisyeni kadrolarının toplam dikkate alınmak suretiyle standart kadro mevzuatına göre doluluk oranı en az olan ilçedeki aile hekimi ile anlaşarak başvuru yapan ile sözleşme imzalanacaktır. Aynı ilçede boş kadro sayısından fazla başvuru dosyası mevcut ise öncelik yükseköğretim kurumlarının ebelik, hemşirelik, sağlık memuru (toplum sağlığı) ve acil tıp teknisyenliği bölümlerinden mezun olan sağlık personeline verilecektir. Bu kapsamda da birden fazla başvuru bulunduğu takdirde öncelik başvuru evrak giriş numarasına göre belirlenecektir.

7- Yerleştirmesi yapılan adayın Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması yapılacaktır. Soruşturması olumlu sonuçlanan aday çalışacağı sözleşmeli aile hekimi ile birlikte müdürlüğümüz Personel ve Destek Hizmetleri Başkanlığı Atama Biriminde aile sağlığı elemanı hizmet sözleşmesi imzalayacaktır.

8- Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması olumsuz sonuçlanan adayın yerleştirmesi iptal edilecek olup, 6. madde de bahsedilen öncelik sırasına göre bir sonraki başvuru sahibinin müracaatı işleme alınacaktır.

   ŞARTLARI TAŞIYAN SÖZLEŞME YAPILACAK AİLE SAĞLIĞI ELEMANINDAN İSTENİLEN BELGELER

1- Aile sağlığı elemanı olarak sözleşme imzalamak istediğine ve altı ay öncesine kadar başvuru tarihi itibariyle kamu görevlisi olarak çalışmadığına dair imzalı dilekçe. (Ek 1)

2- T.C. Kimlik numarası bulunan geçerli bir kimlik belgesinin onaylı fotokopisi. (Nüfus cüzdanının ibraz edilmesi halinde aslının uygunluğu kontrol edildikten sonra Müdürlüğümüzde yetkili kişiler tarafından fotokopisi onaylanacaktır.)


3- Sağlık Bakanlığınca tescil edilmiş diploma veya geçici mezuniyet belgesinin noter onaylı sureti (Tescil edilmiş bulunan diploma veya geçici mezuniyet belgesinin aslının getirilmesi halinde, belgenin fotokopisi, aslının uygunluğu kontrol edildikten sonra Müdürlüğümüzde yetkili kişiler tarafından fotokopisi onaylanacaktır.


4- İlgili makamlarca verilmiş adli sicil ve sabıka kaydını gösterir belge.

5- Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmadığına ilişkin sağlık raporu. (Tek hekimden alınan sağlık raporu da kabul edilecektir.)

6- Dört adet vesikalık fotoğraf.


7- Aile hekiminin kişi ile çalışmak istediğini açıkça beyan ettiği Form-4  (Ek 2)

          Not: Balıkesir İdare Mahkemesinin kararlarına istinaden 3 (üç) Kamu Dışı Aile Sağlığı Elemanının (KDASE) hizmet sözleşmesi fesih edilmiş olup Hukuki süreç devem etmektedir. Bu nedenle, 2018/1 KDASE alımı sonucu kamu dışı aile sağlığı elemanı hizmet sözleşmesi imzalamaya hak kazanan adaylardan yerleşme sıralamasına göre, Yargı Mercilerince verilecek hukuki kararlar doğrultusunda hizmet sözleşmesinin fesih edilerek pozisyonu boşaltacağına dair taahhütname imzalatılacaktır.




                         
           
Sosyo-Ekonomik Listeyi indirmek için tıklayınız...

           
Boş AHB Listesini görmek için tıklayınız...





Uzm. Dr. Necati KELEMENÇE
Balıkesir İl Sağlık Müdürü