Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Fiziksel aktiviteyi hayatınızın bir parçası haline getirin.

Güncelleme Tarihi: 27/04/2018

Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivitenin arttırılması amacıyla Altıeylül İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından 25.04.2018 tarihinde “Sağlıklı Yaşam Yürüyüşü” gerçekleştirilmiştir. Altıeylül Kaymakamı Dr. Oktay KAYA, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Necati KELEMENÇE, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürü Lokman ARICIOĞLU, Altıeylül Belediye Başkanı Vekili Ahmet ÖZEN, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Uzm. Dr. Refik BUDAK, Personel ve Destek Hizmetleri Başkanı Hakan ŞEN, Altıeylül  İlçe Sağlık Müdürü Dr. Emine YASAKÇI KAYA, Altıeylül  İlçe Gençlik Hizmetleri ve Spor Müdürü Ahmet AKAN, Altıeylül İlçe Milli Eğitim Müdürü İbrahim ÇELİK’ ve ilgili kurum çalışanları ile öğrencilerin katılımıylagerçekleşen yürüyüş Atatürk Parkı Uçak Maketi önünden başlamıştır. Yürüyüş bitiminde Saygı duruşu ve İstiklal Marşı okunmasının ardından Altıeylül Kaymakamı Dr. Oktay KAYA “Sağlıklı Yaşam” hakkında halkı bilgilendirmiştir. Altıeylül Ortaokulu Halk Oyunları Ekibinin gösterisi, jimnastik, masa tenisi, voleybol, halat çekme ve badminton etkinliklerinin yapılmasının ardından program sonlandırılmıştır. Bu etkinlik ile halkımıza sağlıklı hayat için yürüyüş yapmanın ve hareket etmenin faydaları anlatılmış olup, tüm halkımız düzenli fiziksel aktiviteye davet edilmiştir.

Fiziksel aktivite, bireylerin bedensel ve ruhsal gelişimini sağlayan temel araçlardan biridir. Fiziksel aktivite, toplum refahını, çevrenin korunmasını teşvik etmekte ve gelecek nesillere bir yatırım oluşturmaktadır. Diğer taraftan, fiziksel aktivitenin eksikliği, bir halk sağlığı sorunudur.

Dünya genelindeki ölümlerin %6’sı fiziksel hareketsizlikten ileri gelmektedir. Meme kanseri ve kolon kanserlerinde yaklaşık her 4 kişiden 1’inde, şeker hastalığında yaklaşık her 4 kişiden 1’inde, iskemik kalp hastalığında yaklaşık her 3 kişiden 1’inde görülmekte ve bu hastalıkların ana nedeninin fiziksel aktivite yetersizliği olduğu tahmin edilmektedir.

Fiziksel hareketsizlik ülkemizde, tüm nedenlere bağlı ölümlerin %15’inden sorumludur. Ülkemiz genelinde yaklaşık 10 kadından 9’unun, 10 erkekten 8’inin yeterli ölçüde fiziksel aktivite yapmadığı belirlenmiştir.Yine Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması’na göre 6-11 yaş grubu yaklaşık 10 çocuktan 6’sının günde 30 dakika veya daha fazla süreile egzersiz yapmadığı tespit edilmiştir. Bu yaş grubunda TV, bilgisayar, internet, ev ödevi, ders çalışma için hareketsiz geçirilen ortalama süre 6 saat olarak saptanmıştır.

Fiziksel aktivitenin kas iskelet sistemi üzerindeki etkileri; kas kuvveti ve miktarının korunması ve arttırılması, eklem hareketliliğinin korunması ve arttırılması, dayanıklılığın arttırılması, vücut düzgünlüğünün korunması, yorgunluğun azaltılması, kemik mineral yoğunluğunun arttırılması ve korunması ile osteoporozun (kemik erimesi) önlenmesidir.

Ayrıca; kalp ritmi, kan basıncı ve kan şekerinin düzenlenmesi, solunum kapasitesinde artış, damar hastalıkları riskini azaltması, metabolizmanın hızlandırılması ile kilo alımının önlenmesi ve depresyon-kaygı bozukluğu riskini azaltması gibi olumlu etkileri bulunmaktadır.

Yaşlılık üzerine etkileri ise, olası ani ve sistemik hastalıklar nedeniyle ölüm riskini azaltması, kas-iskelet sistemini güçlü tutarak yaşlılıkta sık görülen düşmeler ve düşmelere bağlı kırık riskini azaltması, denge ve düzeltme reaksiyonlarının gelişmesi ve sağlıklı yaşlanmayı sağlamasıdır.

         Her bireyin kendine uygun fiziksel aktivite yapması önemlidir. Yürüyüş, fiziksel aktivite türlerinin başında gelmekte olup, en kolay yapılabilecek fiziksel aktivitedir. Haftada 4-5 gün ve toplamda 150 dk olacak şekilde hafif veya orta tempoda yürüyüş yapılması önerilmektedir.

         Ayrıca gün içerisinde toplu taşıma aracı kullanıyorsanız ineceğiniz yerden bir –iki durak önce inip yürüyebilir veya arabanızı gideceğiniz yerin önüne değil birkaç sokak uzağa park ederek gideceğiniz yere yürüyebilirsiniz. Çalışıyorsanız öğle tatilinde veya iş çıkışlarında yürüyebilirsiniz. Asansör yerine merdiven kullanmayı tercih edebilirsiniz. TV izlerken küçük de olsa hareketler yaparak aktivitenizi artırabilirsiniz.Çocuklarınızla ya da torunlarınızla parkta oynayabilir, birlikte bisiklete binebilirsiniz. Bu sayede çocuklarınızın oyunla birlikte egzersizi küçük yaşta hayatlarına yerleştirmiş olursunuz.

         Unutulmamalıdır ki hareketli bir yaşam insanı sağlıklı ve dinç tutan, hayat kalitesini yükselten, toplumla kaynaştıran ve kişinin sosyalliğini artıran bir olgudur. Herkesi her yaşta fiziksel aktiviteye davet eder, sağlıklı yarınlar dileriz.

 Fiziksel aktiviteyi hayatınızın bir parçası haline getirin.
                                                                                                                                            
                                                                                                                  
Uzm. Dr. Necati KELEMENÇE

                                                                                                                                    İl Sağlık Müdürü

  • 250401.jpeg
  • 250402.jpeg
  • 250403.jpeg
  • 250404.jpeg
  • 250405.jpeg
  • 250406.jpeg
  • 250407.jpeg
  • 250408.jpeg
  • 250409.jpeg
  • 250410.jpeg