Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Balıkesir İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

3-4 Ekim Dünya Yürüyüş Günü

Güncelleme Tarihi: 04/10/2018

Günümüzde toplumun fiziksel aktivite konusunda bilgi düzeyinin yetersiz olması, fiziksel aktivitenin sağlık için öneminin yeterince anlaşılamaması ve giderek daha hareketsiz bir yaşam tarzının benimsenmesi, toplumda obezite, kalp-damar hastalıkları, hipertansiyon,  diyabet, osteoporoz gibi kronik hastalıkların görülme sıklığını artıran nedenlerden biri olmuştur. Fiziksel hareketsizlik dünya genelindeki ölümlerin dördüncü önde gelen risk faktörü olarak belirlenmiştir.

Toplumun büyük bir çoğunluğunda fiziksel aktivite “spor” kelimesi ile eş anlamlı olarak algılanmaktadır. Oysa fiziksel aktivite, günlük yaşam içinde kas ve eklemlerin kullanılarak enerji harcaması ile gerçekleşen, kalp ve solunum hızını artıran ve farklı şiddetlerde yorgunlukla sonuçlanan aktiviteler olarak tanımlanmaktadır. Bu kapsamda spor aktivitelerinin yanı sıra egzersiz, oyun ve gün içinde yapılan çeşitli aktiviteler de fiziksel aktivite olarak kabul edilmektedir.

“Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması sonuçlarına göre 12 yaş üzeri nüfusun  %72’sinin;  6-11 yaş nüfusunun  ise  %60’ının hareketsiz olduğu bulunmuştur. TÜİK Sağlık Araştırmasına göre 15 yaş ve üzeri bireylerin günlük faaliyet durumlarının cinsiyetine göre dağılımı; Çoğunlukla oturan veya duran Erkek %33,5  Kadın %48,6 Toplam %41,1’dir.

Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı’nın içeriği toplumun fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırılmasına yönelik aktiviteleri kapsamaktadır. Fiziksel aktivitenin sağlığın koruyucu ve geliştirici etkisinin görülebilmesi için günlük aktivitelerin yanı sıra yetişkin yaş grubunda haftanın 5 (beş) günü en az 30 dakika; 5-17 yaş grubu için ise günde en az 60 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapılmalıdır. (Orta şiddette fiziksel aktivite, solunum veya kalp atış hızında küçük artışlara neden olan orta düzeyde fiziksel efor gerektiren fiziksel aktivitedir. Bunu şu şekilde tanımlayabiliriz; yapılan aktivite esnasında kişi konuşabilir fakat şarkı söyleyemez. Tempolu yürüyüş bu aktivitelere en iyi örneklerden birisidir.)

·         Yürüyüşü günlük aktiviteleriniz içerisinde kolayca yerleştirebiliriz.

·         Gün içerisinde toplu taşıma aracı kullanıyorsanız ineceğiniz yerden bir-iki durak önce inip yürüyebilir veya arabanızı gideceğiniz yerin önüne değil birkaç sokak uzağa park ederek gideceğiniz yere yürüyebilirsiniz.

·         Size en yakın belediyelere ait yürüyüş yollarından veya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne ait spor tesislerinden faydalanabilirsiniz.

·         Tek başınıza egzersiz yapmaktan hoşlanmıyorsanız arkadaşlarınızla yürüyüş grupları oluşturabiliriz.

·         Yürüyüşü ailece birlikte zaman geçireceğiniz keyifli bir aktiviteye dönüştürebilirsiniz.

Günlük yaşamı mümkün olduğunca aktif geçirmek sağlıklı bir yaşamın ilk adımıdır”

Fiziksel aktiviteden daha fazla yarar elde edebilmek ve sağlığı koruyup geliştirebilmek için düzenli olarak yapılmalı ve yaşamın bir parçası haline getirilmelidir.

1991 yılından bu yana, her yıl Ekim ayının ilk hafta sonu, Dünya Yürüyüş Günü kutlanmaktadır. Ülkeler farklı günlerde belirleyebilmektedir. Dünya Yürüyüş Günü gündelik hayatımızın içine fiziksel aktiviteyi teşvik etmeyi  amaçlamaktadır ve ülkemizde her yıl 3-4 Ekimde kutlanmaktadır.

  • DSC_0546_1600x1060.JPG
  • DSC_0557_1600x1060.JPG
  • DSC_0566_1600x1060.JPG
  • DSC_0581_1600x1060.JPG
  • DSC_0592_1600x1060.JPG
  • DSC_0614_1600x1060.JPG
  • DSC_0628_1600x1060.JPG
  • DSC_0681_1600x1060.JPG
  • DSC_0696_1600x1060.JPG
  • DSC_0699_1600x1060.JPG
  • DSC_0703_1600x1060.JPG
  • DSC_0735_1600x1060.JPG
  • DSC_0742_1600x1060.JPG
  • DSC_0772_1600x1060.JPG
  • DSC_0783_1600x1060.JPG
  • DSC_0799_1600x1060.JPG
  • DSC_0814_1600x1060.JPG
  • DSC_0829_1600x1060.JPG
  • DSC_0846_1600x1060.JPG
  • DSC_0858_1600x1060.JPG
  • DSC_0863_1600x1060.JPG
  • DSC_0874_1600x1060.JPG
  • DSC_0877_1600x1060.JPG
  • DSC_0883_1600x1060.JPG